179_big

Am ajuns, in sfarsit, la teatru! Dupa o pauza pe care mi-e rusine sa o pronunt, dar care mi-a priit, pentru ca am ajuns sa apreciez si mai mult reintalnirea. Si pentru ca am vrut sa fie cu totul deosebit, am ales EGOISTUL, despre care auzisem numai laude, dar eram tare curioasa sa vad prestatia marelui actor Beligan.

Si tot ce pot spune este ca rolul i se potriveste magistral lui Beligan, parca ar fi pur si simplu realizat dupa chipul si asemanarea lui (la fel de calm, echilibrat si flegmatic precum personalitatea sa).

Iar experienta a fost de neuitat, nu doar prin prisma spectacolului actoricesc de o calitate ireprosabila, ci si prin sentimentul de „trezire” pe care l-am incercat atat in timpul piesei, cat si multa vreme dupa aceea.

Piesa este foarte inteligent construita, avand la baza o viziune rationala, usor cinica, despre tot ce inseamna OAMENI, RELATII, IUBIRE, VIATA in general.

Spectacolul cu totul a fost unul de-a dreptul savuros, la nivel comic, dar, in acelasi timp, extrem de profund si introspectiv, urmarind evolutia si framantarile unui om care toata viata s-a dedicat unei familii si unor prieteni mereu nemultumiti si vesnic profitori. Iar performanta lui Radu Beligan a fost una de exceptie, cu totul memorabila pentru spectatori, care, spre marea mea surprindere, erau in mare majoritate tineri. Am simtit atunci o bucurie nemarginita, pentru ca mi s-a reconfirmat cat de mult cantareste influenta unui MARE OM in deciziile tinerilor din ziua de azi.

Va recomand sa mergeti la aceasta piesa (daca se va mai tine), cum nu am mai recomandat nimic pana acum. Va promit ca veti avea parte si de rasete, si de lacrimi, si de suspans, veti fi impresionati de varsta maestrului, dar cel mai important, veti pleca de acolo cu adevarat bogati in spirit. Pentru ca ce am retinut din piesa, ca un laitmotiv al vietii omului este ca „sufletul e partea noastră cea mai fragilă, pentru că se sparge atât de uşor”. Nu-l lasati asadar sa se sparga, bucurati-l cu lucruri care va incanta si pe care le iubiti, cu pasiuni si cu frumos. Noi oamenii chiar avem puterea si darul sa cream frumosul, iar Radu Beligan este dovada suprema a acestui fapt.