Pe scurt, firul narativ al filmului este despre calatoria epica a personajelor, ce se intinde de-a lungul secolelor si epocilor (din trecut si viitor) si care are ca scop inconstient gasirea unor raspunsuri la unele din intrebarile existentiale fundamentale ale omenirii.

Filmul mi-a placut si nu mi-a placut. Am avut asteptari mari si la final am fost dezamagita.

Ce mi-a placut cel mai mult a fost ca mi-a dat senzatia ca o sa iau parte la ceva intr-adevar spectaculos si deosebit. Ca atare, m-am pus in pielea personajelor destul de usor si am trait impreuna cu ei momentele de deja-vu, ce pareau, exact ca in viata reala, foarte autentice. Mi-a mai placut desigur distributia, cu actori de mare exceptie, dar am apreciat cel mai mult performance-ul lui Doona Bae, care pentru mine a fost o revelatie in rolul pe care l-a jucat (a fost cea care m-a impresionat cu adevarat, ca dramatism si autenticitate a trairilor).

Mi-a mai placut faptul ca povestile erau interconectate si la fel de unice in felul lor (dar nu a fost singurul film cu acest concept). Si totodata trecerile imprevizibile de la o epoca la alta, de la o poveste la alta, toate curgeau intr-un mod frumos, chiar daca usor nenatural, dar daca erai implicat in naratiune, era mai usor sa realizezi ideea.

In schimb, efectele speciale si machiajele personajelor nu au fost din cele mai inspirate, nereusind sa redea intocmai acel firesc care sa ajute oamenii sa intelega, ajungand mai mult sa ii deruteze, decat sa le clarifice situatia.
Iar personajul acela straniu caruia nu i-am inteles rostul sau infatisarea, nu stiu de cine a fost gandit asa, dar mi-a displacut total (Old Georgie era numele lui) – da, am inteles, era un fel de Diavol, dar de ce aparea asa din senin si era imbracat ca un monstru marin???

All in all, miezul povestilor si profunzimea lor sunt de apreciat; e, de asemenea, normal ca o astfel de poveste sa fie ambigua si sa nu iti dea direct raspunsurile cautate (mai ales cand vorbim de reincarnare), dar sfarsitul atat de cliseizat (in care cei doi batranei, Tom Hanks si Halle Berry, au trait fericiti pana la SI mai adanci batraneti, inconjurati de o armata de nepoti si stranepoti, pe o planeta extraterestra, dar identica cu Pamantul) m-a dezamagit profund.

Si totusi executia nereusita a filmului nu imi va sterge din minte ideea ca exista realmente legaturi inexplicabile intre oameni si vieti in decursul timpului si ca nimic nu e intamplator.🙂

“I believe there is another world, Sixsmith, a better world.”