Am vizionat acum cateva seri un documentar care m-a lasat cu gura cascata si simt ca am responsabilitatea morala sa il shareuiesc cu voi; veti realiza, daca nu ati facu-o pana acum care e magnitudinea fenomentului manipularii maselor (asa -cum era la inceputul secolului) si veti evalua fiecare in parte cam la ce nivel s-a ajuns in zilele noastre.  E o realitate cu care traim si pe care e nevoie sa o constientizam la nivel individual.

Sigmund Freud (master of evil :P) credea că indivizii nu sunt manati in deciziile lor de gânduri raționale, ci de dorințe primitive și inconștiente. Pornind de la acest crez, nepotul lui Freud, Edward Bernays (cel care a cristalizat conceptul de PUBLIC RELATIONS), a tras concluzia că este prea riscant ca maselor să li se dea voie să își conduca singure viețile. Asa ca a gasit solutia cea mai la indemana de a le da oamenilor impresia ca detin controlul asupra propriilor destine, inventand meseria de relationist public (ca sa folosesc termenul pe care l-am invatat la scoala :P).

Bernays le-a arătat marilor companii americane cum să determine populația să își dorească lucruri de care nu are cu adevărat nevoie, unul din cele mai reprezentative exemple fiind acela in care a reusit sa sparga tabuul legat de femeile care fumeaza în public, convingându-le că țigările erau un simbol al independenței și libertății (pt ca seamana cu forma unui falus)!!!!!!!!!.

Si asa s-a nascut consumerismul!🙂

Dar va las sa descoperiti voi, uitandu-va la cele 3 ore de filme (credeti-ma, nu va veti plictisi)

Enjoy